Labels:

Pesta Ramadhan telah sampai ke kemuncak, gerai-gerai jualan semakin laris, dikunjungi pengunjung yang berpusu-pusu membeli jualan. Nampaknya hampir semua penduduk tidak melepaskan peluang kemari.. Jadi dikesempatan singkat ini, saya cuma ingin mewar-warkan gerai-gerai jualan yang wajar dikunjungi(must experience!). Semoga dapat memperingati yang terlepas pandang (termasuk diri sendiri) dan menambah keazaman mereka yang telah bertandang..

We definitely got something for everyone..!


  • Bagi yang ada lebihan rezeki, jemputlah ke gerai infaq, sama ada kepada organisasi masing-masing, anak-anak yatim, fakir miskin atau masyarakat yang ditimpa musibah dan memerlukan.. ganjaran musim pesta ini tidak sama dengan selepasnya mahupun sebelumnya, yang sunnah diangkat menjadi ganjaran fardhu !
  • Bagi yang menempuh perjalanan jauh ke tempat kerja, gerai zikir, tasbih, tahmid dan takbir tidak kurang menarik untuk dikunjungi. Subhanallahi wabihamdihi subhanallahil ‘aziim - Ringan di mulut, berat di timbangan, amat dicintai oleh Allah !! ini cuma salah satu dari appetiser yang dihidangkan..
  • Bagi yang sukar meninggalkan dosa kecil (setiap dari kita kot), jemputlah ke gerai mujahadah, dan merasakan manisan-manisan yang disediakan di gerai ini.. Subhanallah.
  • Bagi yang mampu mencipta masa kosong dari masa2 harian, gerai Al Quran menunggu untuk anda datang bertandang.. satu huruf, sepuluh hasanah, satu juzu’, tidak terkira hasanah,

innal hasanata yuzhibnassayyiaat

(Sesungguhnya hasanah itu menghapuskan keburukan –Al Quran),

jutaan hasanah yang pastinya memadamkan keburukan2 kita.

Allahuakbar!

  • Bagi mereka yg mampu meluangkan lebih banyak masa dari kelompok di atas, anda dialu-alukan ke gerai tadabbur, terlalu banyak kebaikan di gerai ini..
  • Bagi yang menginginkan pahala ibadah puasa berganda, jemput ke gerai juadah kami bersama rakan-rakan anda untuk berbuka

Sesiapa yang memberi makan kepada orang utk berbuka, beroleh pahala si fulan itu tanpa dia dikurangi pahalanya sedikit pun–Hadith

  • Bagi yang teguh keazaman dan berkelapangan, anda tidak harus kelepasan gerai qiyaam dan iktikaf yang terletak ditengah tapak pesta. Kami dimaklumkan gerai tersebut meng’offer’ banyak hadiah2 bonanza! Antaranya beberapa ‘Suite Executive Mardhatillah’ di tengah kota , ‘Maghfirah M5 Convertible’ dan juga ‘Tiket Petrol utk 1000 bulan’.
  • Bagi yang berpeluang merasai nikmat berdiri di malam hari, podium public speaking menanti untuk anda memotivasi pengunjung-pengunjung yang lain
  • Akhirnya bagi yang tidak mampu membuat semua yg diatas, pastikan anda tidak terkeluar dari pagar pesta ini, nescaya anda tetap sentiasa berada dalam kebaikan (i.e. menjaga puasa dalam erti kata sebenar, baik sabarnya, menahan marah, memelihara lidah dan mata, dan meninggalkan yang sia-sia)

InsyaAllah selesai pesta nanti, jemputlah ke Pentas Fitrah untuk kita sama-sama meraikan kejayaan penganjuran pesta ini (provided kita telah ambil full advantage darinya)

p/s: pesanan penaja~



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...