Labels: , ,

Bismillah wa Alhamdulillah

Percaya tak jika saya kata, untuk sebarkan islam, menyampai dan berkongsi ilmu, kita hanya perlukan sebuah senyuman.

Tak percaya?

Cubalah anda senyum kepada sesiapa sahaja apabila bertemu.. cuba lihat respon mereka. Pasti mereka kembali melontarkan senyuman semanis kurma.

Senyum mencipta mesra

Senyum bukti tanda hormat

Senyumlah dari hati

You smile, i smile~

Senyuman yang ikhlas dari hati, pasti berjaya memikat hati. Senyuman berupaya mencipta kemesraan. Menghubungkan dua insan yang saling tidak mengenali, dan akhirnya bertukar menjadi sahabat sejati. Orang mendekati kita dengan perasaan bukan kerana dipaksa. Semestinya, dengan izin Dia.

Senyuman yang berbalas, berkemungkinan besar mencetuskan sebuah komunikasi. Komunikasi yang ringkas di permulaan berupaya mendorong kepada bicara yang lebih panjang, lama, kompleks dan padat.

Keindahan itu tidak semestinya hadir hanya dalam kesamaan tetapi keindahan juga boleh datang dalam perbezaan.

Setiap manusia yang lahir, tidak menyerupai antara satu sama lain. Ada yang sempurna, ada yang sebaliknya. Namun semuanya sama-sama membesar berakar baik jiwa pemikiran dan raganya.


Simple random acts of kIndness help Everyone

Negeri ini adalah bangsa yang majmuk dengan kepelbagaian suku kaum, bahasa, keyakinan dan budaya, juga perangai. Semuanya indah, tiada alasan untuk merasakan lebih baik dari yang lain. Tersenyumlah dalam perbezaan :)

Info menarik:

Teknik senyum 1225

1 dari hati yang ikhlas, 2 cm ke kiri, 2 cm ke kanan, Lakukan selama 5 detik (minimum)

Terbentuk senyuman yang seimbang, sempurna, akan hadir rezeki dan kasih sayang manusia. Senyuman yang seimbang akan melambangkan keseimbangan hati kita. Tapi awas! Jangan diubah tekniknya menjadi 1230:

1 dari hati yang kusut, 2 cm ke depan, Dilakukan selama 30 detik

Hmm boleh huru hara! :)

Semua yang terjadi dalam seharian, sepanjang kehidupan ini semuanya dari Allah. Oleh yang demikian, tersenyumlah kerana DIA.

A smile is a powerful weapon, you can even break the ice with it.

Always be happy, always wear a smile. It is not because life is full of reasons to smile. But because your smile itself is a reason for many others to smile :)

SMILE – Special Magic In Leaving Everyday



p/s: :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...